بهزیستی خراسان رضوی پیشتاز ساخت خانه ویژه توان یابان ذهنی و حرکتی است

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی نخستین استان پیشتاز در سطح کشور است که ظرف ۲ سال اخیر، در آن ۳۰ باب "خانه کوچک" ویژه توان‌یابان ذهنی - حرکتی ساخته شده که شهرستان تربت‌حیدریه با ۶ باب بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده‌ است.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا علیزاده روز دوشنبه در آیین آغاز به کار سه باب "خانه کوچک" در روستای "بِنهَنگ" واقع در بخش مرکزی تربت‌حیدریه افزود: در اصطلاح سازمان بهزیستی، خانه کوچک محیطی شبیه خانه معمولی و با ظرفیت بسیار کوچک معادل ۱۰ نفر است که در آن اعضای خانه باید تمامی امور شخصی خود را بدون دخالت مربی و با سلیقه شخصی انجام بدهند.

وی ادامه داد: در معاونت توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی ۲ بحث اساسی "مستمری افراد دارای معلولیت" و "خرید لوازم توانبخشی" پیگیری می شود و بر این اساس تا اردیبهشت امسال مستمری همه توان‌یابان به طور کامل پرداخت شده است.

رییس اداره بهزیستی شهرستان تربت‌حیدریه نیز گفت: بر اساس چارت تشکیلاتی ۱۷۰ فعالیت و ۶۰ وظیفه را به صورت شبانه‌روزی بر عهده داریم.

فاطمه صادق‌امیری افزود: بر این اساس هم اکنون ۸۲۰ مددجو را در ۱۹ مرکز شبانه‌روزی تحت سرپرستی داریم.

مدیر این سه خانه کوچک تازه افتتاح شده نیز در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: ساختمان با صرف سرمایه نزدیک به ۹۰ میلیارد ریال در چهار طبقه ساخته شده که یک طبقه آن اداری و سه طبقه دیگر برای اقامت افراد توان‌یاب ذهنی و جسمی - حرکتی پسر ۶ تا ۲۰ سال است.

رویا آزادگان افزود: این ساختمان مجهز به آسانسور، سیستم اعلام و اطفای حریق و سیستم گرمایشی و سرمایشی مجهز است و در هر طبقه ۱۰ نفر زیر نظر یک روانشناس اقامت دارند.

وی ادامه داد: این افراد، همگی جزو ایتام یا بی‌سرپرستان هستند و از آنجا که معلولیت خفیف دارند لذا امکان بازگشت آنها به جامعه وجود دارد.

تربت حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع شده است

کد خبر 113018

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد